Sunday, February 24, 2008

Strategi Pembinaan Link

Saya meninjau beberapa website.Kebanyakkannya mendapat rank number satu kat google dan search engine yang lain.Kebanyakan mereka berada dalam top 20 di search engine.Jadi saya mengikut step mereka bagi mendapatkan unique visitor dan berjaya.Apa yang paling penting adalah:-

1.Mempunyai content yang berkualiti
2.Mempunyai stategi pembinaan link yang kuat

Content adalah raja,semua orang mengetahuinya.Mari kita bincangkan untuk membuat satu link building yang kuat.Bagaimana dan dimana nak dapatkan jenis2 link?Topik ini ang akan saya bincangkan disini.Saya cuma akan jelaskan secara ringkas macam mana nak laksanakanya

Ini adalah proses untuk membangunkan website dan membina link Strategi:

Hari 1:Mula-mula beli domain yang murah dan mencari keyword yang ini anda tulis.

Hari 2:Tulis satu halaman(300-500 perkataan)bergantung pada keyword anda pilih dan linkkan 3 atau 4 link ke wikipedia page(Berkaitan dengan keyword).Wiki link akan membantu search engine mencari ketogery website anda dengan lebih mudah.Kemudian dapatkan satu backlink untuk website anda.Anda mesti ingat content is king dan content anda mesti berkaitan dengan keyword anda.Kemudian tinggalkan website anda selama seminggu dan lihat traffic anda.

Hari 30:Tambahkan lagi 5 page content dan dapatkan lagi 4 link lagi,satu dari directory,blog post,social networking site dan regular site.

Hari 60:Masa ini adalah sangat penting kerana sekarang saya mula berkerja untuk membuat 50-100 page.Saya pastikan saya dapat satu back-link antara satu website dengan ang lain.Selepas selesai,saya cuma ada 5 link ke homeopages saya dan satu link each to my internel pages.Internal pages ini yang membaca page anda ke index google.

Hari 90:Masa ini pula saya mula mencari directory submissons percuma.Sy ikut semua directory yang saya ada.Saya mula mempromosi website saya di forum-forum.Semua ini free je.Kemudian sy submit lebih kurang 500-1000 directory list yang percuma.Sy dah kumpulkan semua directory yang percuma dalam satu website.Ini link dia http://submiturl.profitgainersignal.com.Agak meletihkan tetapi berkesan.

hari 120:Selepas 4 bulan sy mula mencari link exchanges.Sy lakukan dalam dua cara.Pertama cara lama mengunakan email tapi sy x berapa suka cara ini.Kedua melalui forum seperti carigold dan blogger forum tp kurang berkesan untuk menambahkan earning adsense.

Hari 150:Saya tambah lagi around 100 pages kedalam site saya dengan 1 link setiap satu.Ya,ini mengambil masa yang lama tapi paling utama.Sy masukkan around 15 article submission untuk backlink to homapages.

Hari 180:Masa ini sy mula membelanjakan duit untk dapatkan link.Sy mula submit url sy ke paid directories(selain yahoo.com.botw.org,addalink.org dll).Selain itu sy membeli mengupah dan membeli perisian yang dijual di internet bagi memudahkan bagi sy utk submit url sy ke engine carian.Gunakan perkhimatan yang ditawrkan secara online dan biarkan mereka mencari unique visitor untuk kita.

Semua ini adalah langkah yang saya ikut selama ini.Saya buat blog ini untuk berkongsi dengan anda semua.Sekiranya anda mempunyai cara-cara untk mnarik unique visitor anda boleh postkan disini.Kepada mereka yg mahir tentang black hat leh kongsi disini.

0 comments: